Suzanne

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Suzanne - 17 januari 2010 23:16


Här kommer recepten på Kycklingsnugges med sötsursås och


Kycklingsnugges med Sötsursås         4 portioner


Ingredienser


Kycklingnuggets
800 g kycklingfilé
1 st ägg
1.5 dl dinkelsikt
1.5 tsk salt

 1.5 dl polenta
2 msk olja och smör att steka i


Sötsur sås
1 liten burk (220 g) burk ananas
1 st vitlöksklyfta
2 msk rapsolja
3 msk honung
1 dl kycklingbuljong
3 msk rödvinäger
1 tsk tomatpuré
1.5 msk maizenamjöl
spadet från ananasen


Gör så här

1. Sötsursås: Finhacka ananasbitarna och vitlöken och fräs i olja i kastrull. Blanda i buljong, rödvinsvinäger, tomatpuré, ananasspad, honung och låt koka upp. Sila av såsen och häll tillbaka i kastrullen. Blanda i maizenamjölet och koka ihop till önskad konsistens.

2. Kycklingnuggets: Skär Kycklingen i portionsbitar i samma storlek. Panera kycklingen dinkelmjöl + salt och vänd sedan i ägget. Rulla kycklingbitarna tillsist i polentan och parmesanen. Stek kycklingen i smör + olja.

3. Koka riset som det stå på förpackningen.


(Måste säga att det behövs mer än ett ägg och 1.5 dl polenta.)


Panne e´ Frutti de bosco         4 portioner


Ingredienser


225 g valfria frysta bär (ex blåbär och hallon)
2 dl vispgrädde
1 st burk vaniljkesella
2 msk råsocker
3 st bitar mörk choklad
Garnityr
Riven choklad


Gör så här

1. Vispa grädden fluffig, ej för hård

2. Vänd ner kesellan och råsockret

3. Rör slutligen ner bären. Toppa gärna med lite riven choklad



Jag ha tyvärr inge kort på hur det blev.



ByeBye

Av Suzanne - 17 januari 2010 22:59


Då var helgen över för den här gången också. Jag ha inte gjort så mycket bara tagit det lugnt och vare med mamma och pappa.


Igår Eftermiddag/kväll så gick vi över till grannen och såg på hockey, Modo-Luleå. Det var en riktigt bra match och det slutade bra också. 4-1 till Modo. Vi få hålla tummarna att det försätter så här nu.

När jag kom hem så lagade jag mat som vi bjöd Sune på också.

Det blev Kycklingsnugges med Sötsursår och ris. Det blev inge halvfabrikat inte här laga man allt från grunden.

Allt blev jätte gått så det var inte sista gången jag gjorde de kan jag säga.

Ha nu hur så kanske ni få smaka nån gång.

Efter maten så tog vi en pormenad. Tro att jag ska göra som en vanna att ta en promenad eftre jag ha äte middag. Det är mycket skönt att gå ner maten. Men bli inte lika trött eftre.


Idag så ha jag inte gjort mycket alls. Sov till 12.30 sen ha jag bara sutte vid datorn typ. Men det ha vara ganska skönt och inte veta att man måste göra nått. Man bli lite upppassad när man är hemma hos mamma och pappa.

Men sen ska gjorde jag och bjöd dom på. Det var en eftrerätt som jag hade sett nån göra på tv. Panne e´ Frutti de bosco. Det var så god att när vi hade äte upp alls så ville man bara ha mer.


Kommer att komma med recepten i ett inlägg eftre detta.

Ska strax lägga mej och se klart filmen jag ha somna ifrån två kvällar nu. Jag hoppas att det inte är så mycket kvar så jag få se klar den ikväll.


ByeBye

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg
 Under 10
 10-15
 16-20
 21-25
 26-30
 31 lr Äldre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Suzanne


Ovido - Quiz & Flashcards