Suzanne

Alla inlägg under januari 2009

Av Suzanne - 27 januari 2009 20:59


Idag ha jag inte gjort så mycket. (som vanligt) men igenlgen så ha jag lite saker jag måste göra. Men nu är det kvar istället.


Satt och zappade lite på tv och då var det handboll så jag såg på det. Och det var ju riktigs spännande in i de sista. Och så var det förra gången jag slog på handbollen. 


Nu ska jag se på House sen ska jag lägga mej. För imorrn ska jag börja jobba igen. Ska bli riktigt skönt

Jobba till på söndag och sen på måndag ska jag till tandläkaren.


ByeBye

Av Suzanne - 26 januari 2009 19:06


Här kommer en liten sammanfattning av helgen:

I fredags så städade jag och var en sväng med Stina på stan. Sen så gjorde jag inte så mycket. Låg framför tv:en.

I lördags så var det Kramm och utgång. Följde med Stina på förfest uppe på Skarpåker. Sen så åkte vi ner på Kramm. Inte så mycket folk och jag tycker natt det inte var bästa gånge på Kramm. Men kul hade vi ändå. Innan vi skulle gå hem så skulle vi köpa en rulle. När vi var på väg till Sylos så ringer Danile och fråga om vi ville komme på efterfest. Men vi sa att vi skulle köpa en rulle. Men då ha dom köpt två rullar och så vi skulle få om vi kom. Så vi gick upp till Alex. Där satt vi och pratade. Halv sex så kom Stina och jag hem. Vi låg och pratade en stund. Måste göra om det där :)

I söndags så klev vi upp vid två tiden (tro jag). När vi hade äte frukost så gick vi och hämtade bilen. Sen for vi hem till Köja. Stina fick köra. Jag vågade inte sätta mej framför ratten. När jag kom hem till Mamma och pappa så gjorde jag inte så mycket, hjälpe pappa med datorn lite. Det blev en tidigkväll.

I dag så kom två söta gossiga katten och väkte mej. Kollade på klockan och såg att jag hade nästan sova 13 timmar. Men det behövdes.

När mamma skulle fara och jobba så åkte jag hem till Kramfors med henne.

Så ikväll ska jag inte göra så mycket. Ligger och se på tv nu.


Ska kolla om jag ha nått gott hemma som jag kan smaska på


Bye Bye

Av Suzanne - 24 januari 2009 00:34



Idag så ha jag fått gansak mycket gjort.

När jag klev upp så började jag med att diska, sen var jag igång. Slänge in en tvätt i maskin, började dammtorka i rummet. När jag håller på att torka över allt så ringer Stina och frågar om jag ville äta lunch med henne. Så jag gjorde mej klar sen for vi till Jakten och åt. Földe med Stina på några ärende hon skulle göra. När jag kom hem så hände jag tvätten och en med en ny. Damsög överallt. Efter jag hade äte så var det badrummets ut att bli rent och snyggt. Nu är rummet, badrummet och lite av hallen klar, bara köket och lite av hallen kvar. Kanske man ska ta det imorrn så ha man det bort gjort.


Idag så fick jag schemat för två veckor framåt. Känns skönt och veta att man sak få jobba lite.

Är less på att bara gå hemma och inte ha nått att göra.

Sen i kväll så ha jag inte gjort mycket. Sett på tv och sitte vid datorn.


Nää man kanske ska lägga sej och sova så man orka med morgondagens övingar och att man inte sover bort hela dan.



Nää nu tycker jag att det få var slut på hemskheter. Nu är det tre stycken som ha dött på minder än en månad. Jag hoppas verkligen att det här året kommer att fortsätta på ett bättre sätt.  R.I.P Tänker på er och era anhöriga


NattiNatti 

ByeBye

Av Suzanne - 22 januari 2009 23:17


Idag så földe jag med brorsan ner till Svall, han skulle till tandläkaren, så där fick jag sitta och vänta i 1 ½ timme. Så nu ha fått sen räls. Och när jag satt där och väntade så ringde som från tandregeringen och säger att dom måste byta tid för mej. Då tänker jag: Nej nu kommer jag att få vänta ännu längre men dom bytte bara till dan efter. Och sen efter ett tag så ringer dom från tanläkaren i Nyland säger att jag måste boka en tid för separering. Men det hade jag redan gjort. Men dom hittade inte mej i datorn och där fick jag samma tanka som förut, men till slut så hittade dom mej och det stämde med den info jag hade också.


Nu längtar jag till nästa vecka. Jag ha köpt ett Nintendo Wii och ska få det till veckan :)


Nu ska jag lägga mej och sova för man vet ju aldrig vad som händer imorrn


NattiNatti

ByeBye

Av Suzanne - 21 januari 2009 21:27


Igår kväll va halv åtta tiden så fix Elin och jag idén att vi skulle ut och gå i snöyran. Vi var ute och gick i 1½ timme. Om det inte ha blåst så hade det vara skönt. 

Men när jag kom hem så kännde jag att det var skönt att röra på dej. 

Idag så har jag inte gjort mycket (som vanligt) skulle fara på spinningen men konstaterat inte mina knän palla spinning nu. Kanska ska börja simma nåhgra gånger i veckan så jag träna upp dom lite. Så kanske man kan börja till hösten när man ha fått lite styrak i dom. 

Nu ska jag hämta en apelsin och sätta mej och se på tv.


ByeBye

Av Suzanne - 20 januari 2009 14:31


I helgen som va så var jag hemma hos mamma och pappa hela helgen.

På lördag så hade brorsan fest. Trevligt.

Mamma hjälpte mej och färga håret, så nu är mörkhårig igen. (färgade det brunt). Ska försäka få tillbaka min rätta hår färg. 

Igår så gick jag in på stan in sväng. När jag gick hem så tänke jag att jag skulle gå och beställa en klipptid. Hon hade fått ett återbud så jag fick sätta mej i stolen på en gång. 

När jag kom hem så bytte och gardiner och städade lite. 

Sen kom mamma och hämta mej för då skulle vi på spinning. Kännde att man inte hade tränat på ett tag. Så idag när jag vaknade så kunde jag nästan inte sitta. Ha så ont i rumpan. Ska dit på onsdag också. Men då ska jag ha knäskydd på mej för det känndes vekligen i knäna. Kunde inte stå och cykla. Få skylle på att det är första gången :P


Nu ska jag gå och kolla vad som finns i kylskåpet. Se om jag måste fara och handla idag lr imorrn. 


ByeBye

Av Suzanne - 15 januari 2009 21:52


Igår hjälpe Elin mej och gjorde slinger och det blev ljusare och mycket glansigar tycker jag.

Sen for jag och Stina hem och då kom mamma, efter att jag och Stina hade äte så hjälpte dom mej och mublera om. Det blev jätte bra. Nu slipper jag vrida tv:en när jag ska ligga i sängen och titta.

Idag så for vi ner till Svall för jag skulle till tandis, men det var inte för än 16.30 så vi for ner vid tio så han vi gå inne på Birsta ensväng och på Ikea. Jag tittade någa saker på rea:n Men det var en sak jag glömde och någa saker jag inte han titta på. Men kanske ska följa med brorsan på torsdag så då kan jag fixa det. 

Hos tandis så fick jag veta allt dom skulle göra. Fick veta att efter jag ha haft tandställningen i så där ca 2 år så ska dom ta bort mjölktanden och sätta dit en ny tand. För att föra det så måste dom göra en operation och kanske ta en lite ben bit från käken lr hakan om inte benet som jag ha där tändera sitter fast är tillräkligt hårt. För dom ska skruva fast en skruv vad nått slagoch en sätta dit den nya tanden. Dom sa att dom bara kommer att bedöva, men mej kommer dom att få söva. Jag tänker inte vara vaken och se och höra vad dom gör. Om dom inte vill söva mej så få dom droga ner mej istället. Så nu ha jag fått all info jag sak få innan dom börja. Ska ringa tandis i Nyland imorrn och säga till om en sak sen så är det bara att sätta dit den, tid ha jag redan fått. Men jag ska inte vara helt säker för sist så tag dom bort den och häll på men jag hoppas verkligen att jag få den nu så det bli bort gjort nån gång. 

När jag kom hem så tänke jag att nu ska jag se på hockeyn. Men det gick inte. Ändå så gjorde jag samma sak som jag gjorde förra gången, ringer brorsan men han hade inte tid att prata. Fick kolla på internet vad det stod och så. Men dom vann ju. Ska fara hem en sväng på lördag och då ska brorsan få hjälpa mej.

Imorrn så vet jag inte vad jag ska göra. Ska på stan och göra några ärende sen vet jag inte. Få väl se vad som händer.

När jag for ner till Thereseförra måndag så skulle jag parkera påIkea så då krockade. Men på min bid så blev det bara lite reper fram på bilen och så sprack regskylten. På den andar bilen så blev det en buckla mitt i mellan fram- och backdörren. Så vi skickade in en skade anmällan som man ska göra. Jag visste att jag skulle få betala självrisken. Sen så fick jag paper från försäkringsbolaget och där stog det att jag inte skulle få ut nått på försäkringen, sen stog det inge mer. Så pappa ringde och hörde varför. Sen så tro jag att mamma lr brorsan sa att det är väg högerregen som gällerpå parkeringsplatser. Så pappa frågadeden han pratade med på försäkringsbolaget men hon viste inte men hon skulle ta reda på det.

Sen så ringde hon idag och sa att det stäme och att jag inte skulle behöva beta nån självrisk. Så det känndes super bra. Så nu kan jag göra nått annat med pengarna :)

Oj vilket lång inlägg det blev :P

Nää nu ska jag krypa ner under mitt nya täcke och se en film :)


Godnatt

ByeBye

Av Suzanne - 13 januari 2009 21:54

Igår så var det Hockey Modo-Timrå. Jag ville se matchen, men kunde inte fara upp, Hade inge ork att fara hem till mamma och pappa och kolla där. Så då hade jag för mej att brorsan ha sagt att man kan se matcher via datorn. Så skrev till han och fråga och det stämde. Så Jag fick en läng så jag kunde fixa det men det fick inte men du hjälpe brorsan mej. Så Jag fick se matchen :) Det var inte en jätte bra bild men jag såg vilka som var Modo och vilka som var Timrå och vart pucken va, huvudsaken det iaf. Det var en bra match Modo spelade riktigt bra och det lönade sej också. Vann med 2-1

Så på torsdag ska jag också se på Hockey. Modo-Brynäs. 

Annars igår så gjorde jag inget. 

Och idag så ha jag inte gjort nått speciellt heller.

Nu ska jag he på en film och lägga mej i sängen.


ByeBye

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg
 Under 10
 10-15
 16-20
 21-25
 26-30
 31 lr Äldre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Suzanne


Ovido - Quiz & Flashcards