Suzanne

Alla inlägg under april 2009

Av Suzanne - 26 april 2009 22:17


Igår så for jag hem till mamma och pappa. J-Å skulle fixa min bil. Men han hann inte klart så mamma skjusade hem mej. När jag kom hem så var det bara att byta om och gå upp till Bert och Eva. Där bjöds det på kinamat. Riktigt gott var det, var längesen man åt kinamat. 

Jag var riktigt trött så när jag hade gått ner till mej så seg jag på tv och en film. Hann inte se klar den för jag somnade. 


Idag så förljde jag mamma och Ingerborg till mormor och morfar. När vi satt och fikade där så ringer dom och fråga om jag kunde komma in och jobb. Så jag fick låna morfars bil. For hem och hämtade arbetskläderna och sen raka vägen till jobbet. Väl på jobbet så var det lugnt.


Just nu så sitter jag och se på filmen på 4:an. Ha sett den förut men det finns inte så mycket annat att se på. Jag lär somna tidigt idag också. Ska inte ställa nån väckare imorrn så jag få vakna av mej själv. Börja inte jobba för än kl 17 Så jag tro inte jag kommer att försova mej :P

Funder på om jag ska ta och lägga in några maskinger med tvätt imorrn också. Och om det är fint så ska jag hänga det ute.

Ska återgå till filmen nu.


ByeBye

Av Suzanne - 25 april 2009 01:01


Idag ha det var riktigt fin väder igen ! Så jag gick ut och satte mej i solen en stund, fick lite färg iaf. Men det blev ingen promenad.

Imorrn så ska jag far hem till mamma och pappa en sväng J-Å ska fixa bilen. Få se om han hinner bli kvar innan jag åker hem annar så få jag lånas pappas bil. Är nämligen bjuden på middag hos Bernt och Eva imorrn kväll-

Såg på vädert tidigare idag och då så skulle det vara fint hela helgen, då ska jag passa på att vara ute :)


Nu så sitter jag och se på film och väna på att Elin ska komma och hämta Tjoffsan.

Zukarella kommer att få tråkigt nu när Tjoffsan åker hem. Men imorrn så kommer hon iaf få leka med Tuffer och Rufus, men sen så. Men jag tro att hon inte kommer göra mycket väsen ifrån sen dom två första dagarna, kommer mest att ligga och sova.

Nu ska jag fortsätta se på filmen.


Hade bra

ByeBye

Av Suzanne - 23 april 2009 21:09


Idag så ha jag vare ute i stortsett hela dan. Det ha vare jätte fint väder. 

Var in på arbetsförmedlingen på nån träff för dom som står som sökande innom Hotell och Restaurang. Sen så gick jag en sväng på stan och på Dollar. Sen så gick jag en lite runda, blev inte så långn men skönt var det. Men om det är fint imorrn också så ska jag ta en längre runda. 


Nu så ligger jag och se på tv och fundra på om jag ska lägga mej och sova tidigt. Är så himla trött så det känns som jag kan sova i ett dygn. 

Nu ska jag fortsätta och se på tv.


ByeBye

Av Suzanne - 22 april 2009 21:01


Idag så ha jag fått ganska mycket gjort. 

När jag vaknade så var det soligt ut så jag tänke att ni ska jag ta med mej katterna och gå ut en sväng. Men när jag kom ut så hade det mulnat på. Men vi var ute en stund iaf. Men det var lite jobbigt för dom skulle gå åt olika håll.

Sen så for jag och handlade lite. Sen så for jag och skulle kolla vad det skulle kosta och köpa två nya däck och det var så bra pris så jag slog till på en gång, och så kunde dom byta däcken också. Så nu är det bara en sak kvar att fixa på bilen och det ska fixas på fredag/lördag. 

Så nu hoppas jag att jag inte behöver kosta på bilen nå mer på ett tag


Internet fortsätter att krångla men datorn är som den ska vara nu. 

 

ByeBye

Av Suzanne - 20 april 2009 23:25


Just nu så hatar jag min dator och internet. Först så började internet att krångla vill inte koppla upp och sen så skulle jag stara om datorn och då så hände den sej. Om man sitter/ligger och se på film så kan den bara hänga sej också. Och när jag ska sätta i laddaren så funka det inte, den börja inte ladda. 

Så jag tro att jag sak lämna in den och se vad dom säger. Lr jag kanske ska be brorsan kolla på den först.


ByeBye

Av Suzanne - 20 april 2009 22:44


Nu ha jag så furktansvärt ont i tänderna. Var och spände tandställningen idag. Tog även en sväng in på Brista och köpe två jackor. Ha letat jätte länge på en jacka men ha inte hitta nån. Den första butiken jag gick in på så hittade jag två stycken. Köpte bara en. Men så när vi skulle fara hem så var  jag tvingen att springa in och köpa en andra också. Sen så blev det lite nytt smink också. Annar så blev det inte så mycket. Lr förresten så gick jag in på crispin här i Kramfors inna vi for ner och köpe nya arbetsskor. Men jag behövde allt jag ha köp idag så jag behöver inte ha dåligt samveta att jag ha köpt nått som jag inte kommer att använde så mycket lr inget alls. 


Här i lägenheten är det fulltös. Zukarella och Tjoffsan ha jätte kul, springer runt hela lägenheten.

Imorrn så hoppas jag att det är fint väder, då ska jag ta med mej katterna ut en sväng.


Nu ska jag se en film och sen sova, så jag inte sover bort hela dan imorrn.

 

ByeBye

Av Suzanne - 20 april 2009 10:19


Strax så ska jag fara och ombesikta min lilla bil. Men den kommer inte att gå igenom den här gången heller :( Ha inte hunne fixa allt som skulle fixas. 

Sen Ska jag fara och köpa en kebabrulle på Sylos som öppnas idag :)

Sen bli det att fara och hämta brorsan på skolan och sen ska vi till Svall till tandläkaren. Ska öven en sväng på stan och se om jag hitta en vårjacka.


Solen lyser och det är riktigt fint här.

Nu ska jag klä på mej och fara upp till besiktningen.


ByeBye

Av Suzanne - 19 april 2009 22:04


Lägenheten stod kvar när jag kom hem igår. Allt var som jag hade lämnat. Så Katterna hade skött sej jätte bra.

Igår så hade jag jätte trevligt. Det måste göras om, helt klart ! :)

Idag så for jag till mamma och pappa en sväng. Dom hade bjude mormor och morfar på middag så jag for dit också och fick lite mat.

När jag kom hem så hade katterna busa lite så det låg lite saker på golve mej inge var sönder. Men sen så hade det en lite olycka. Det var ett glas med vatten som dom hadener på golvet. Glaset höll så det var bara att torka upp vattnet.

Nu så är det ganska lugnt här för tillfället anta jag.


Nää nu ska jag se klart på filmen som jag började se på 4:an


ByeBye

Ovido - Quiz & Flashcards