Suzanne

Alla inlägg under oktober 2008

Av Suzanne - 29 oktober 2008 22:00

När jag vakande igår och skulle far till läkaren så snöade det lite lätt men det försvan lika fort :(

Var hos läkaren för att kolla vad det var för fel på min axel. Det ända ha sa var typ att jag skulle ringa och beställa tid hos en sjukgymnast, för det kan vara att musken är stel och överansträng. Så imorrn ska jag ringa. Han skrev även ut ett recept på Voltaren som jag ska äta tre st om dan i en till två veckor och sen trappa ner. Få väl se om det bli bättre.

Idag så har jag vare och handla med mamma och sen så for jag och kollade på en kattunge. Och jag bestämde mej att jag skulle ta en av dom. Så på söndag ska jag fara och hämta den :) Det är en liten tjej, så nu är det bara att komma på ett bra namn till henne. Nån som ha ett bra förslag ?

Nu så ska jag se på ett avsnitt av One tree hill och vänta på ett tvätten är klar. Så sen ska jag lägga mej och sova.


ByeBye

Av Suzanne - 27 oktober 2008 22:38

Nu så ligger jag i Brorsans säng hemma hos mamma och pappa. Stefan är inte hemma som var lite synd för jag behöver hjälp med datorn. Men vi få väl ta det en annan gång !

Ha kollat på blocket på katter. Känner att jag vill ha lite sällskap i lägenheten. Hittade några om jag skriv till. Våga inte ringa för det var så sent. Hoppas att jag få nå svar :)

Ska sova nu för imorrn ska jag upp tidigt. Ska vara på vårdcentralen 9.45 och sen så ska jag jobba börja 12. Så jag hoppas inte att det drar ur på tiden. För då kan det bli tajt med tiden.


Godnatt



Av Suzanne - 27 oktober 2008 13:54

Fredag: For och jobbade vid halv tolv. Började tolv. Jobbade till halv sju. Sen var det bara att springa ner och byta om. Så vi hade Hornö salonger och vi hade fått ett extra pris så jag bjöd mamma pappa och brorsan. Dagen annars så hade det vara ganska lungt kom lute folk vid fyra fem och så fick dom sitta och cafe för vi häll på att duka upp inför sallongerna.

Tack vara att Johanna skulle till Kramfors så fick jag ta en cider till maten :) Åkte hem med henne. Sen på lördag så bytta vi så hon började 11 och jag tolv så jag åkte med henne till jobbet.

Lördag: Precis när jag skulle hoppa in i duschen så ringerJohanna och frågade om jag hade nå vatten. Viss hade jag vatten, det hade inte hon. Så vi bestämde att vi skulle fara 1 ½ timme tidigar så hon skulle hinna duscha på jobbet. 

Hade öven Hornö salonger idag också. Så jag slutade vid sju tiden. 

När jag kom hem så földe jag med Elin till Stallet och tog in hästarna. Och sen vidara till ridskolan för hon skulle tvätta en häst som hon skulle hoppa med på Söndag. 

Sen for vi och köpte en pizzamacka och satta oss och såg lite på tv. 

Jag kom hem vid ett tiden. 

Söndag: Hade sagt till Elin att jag skulle komma och kolla när hon skulle hoppa. Det började tio, så strax innan tio så vara jag där. 

Hon hopppad 80 cm och där vann hon och Camila kom tvåa. Grattis till er båda två :D Sen så skulle Elin hoppa 90 cm också men det gick inte lika bra. Men ni var duktig :) Sen var det bara att fara hem och duscha och äta nått sen fara och jobba. 

Och jag skulle Stäng. Och jag har ingen imot att stänga på söndagar. För då är det ganska lugnt lr alla kommer tidigt


Nu så ska jag gå och duscha sen ska jag fara hem till mamma och pappa.


ByeBye

Av Suzanne - 22 oktober 2008 22:03

Jag lever :) Mitt äventyr idag var att jag skulle förlja med Elin till stallet och rida. Var lite rädd först men det fick riktigt bra. Var nära och ramla en gång när hästen (Piggan) började trava mej jag satt kvar.

Det var faktigst riktigt roligt :) Men man ska inte ha jeans på sej. Känndes som att jag inte skulle kunna pissa. Det skav så mycket. Om det blir en näsa gång så ska jag hitta bättre byxor. Och jag kommer att ha träningsvärk imorrn.

När jag kom hem så var mamma och pappa här och då hjälpte pappa mej att sätta upp garderoberna, så nu är dom på plats. Nu kan jag hänga in kläderna.

Imorrn så ska jag jobba och sen hela helgen. Med det ska bli skönt.

Men jag få se hur det gå ha så ont i axen. På tisdag så ska jag till doktorn så få se vad han har och säga.


Se på Generation Fett. Att föräldra kan låta sina bara äta så onyttig mat. huva


ByeBye

Av Suzanne - 22 oktober 2008 00:48

Herre gud vad tiden går fort.

Var på stan och gjorde någa uppdrag som jag hade gett mej själv. Och jag lyckade med att komma ihåg allt också. Var med Elin en stund också visade min "stökiga" lägenhet. 

For upp till mammas jobb och åt med henne. Finns ingen stans att sitta här just nu:P När jag kom  hem så började jag fixa lite i köket så snart är den delen klar iaf. 

När klockan blev nio tänkta jag att jag skulle myssa till det lite och se på House. Men då fick jag ett sms, som det stog:

-Har du nån saft hemma?

-Nää bara jucie. 

-Öppna dörren så få du lite bullar.

Jag gick och öppnade och där stog Elin och Amanda med en liten påse bullar :)

När dom gick så var klockan vid 22.30. 

Jag la mej i sängen och tittade på en film tills nu. Och nu så ska jag sova för i morrn blir det mer att piffa här i lägenheten + att jag ska ut på äventyr. (Ni få veta mer imorrn om mitt lilla äventyr om jag lever dvs. ;)  )


Godnatt på er

Sov gott :)

Av Suzanne - 20 oktober 2008 22:36

Nu ligger jag i sängen som finns placerad i Kramfors :)

Dagen ha bestått av att packa och få plats med allt i bilen. När jag var klar med allt och hade fracha till mej lite så bar det av till Ikea. Köpte istor sett allt jag skulle ha. Det är lite små saker kvar, men dom klara jag med utan ett tag.

När vi kom till lägenheten var det bara att börja packa upp allt. Men just nu så liggar allt utsprit, det är lite saker som är på sin plats men inte mycket. Klädernaligger kvar i kartonger för vi ha inte sat upp garderoben än. Ska iaf sotera upp byxet och tröjor och de så det  är lätt att he in i garderoben sen.


Nu så tro jag att jag ska göra mej klar för att lägga mej och sova. För det är ju en dag imorrn också som jag ska hålla igång :P Det har vare enlång dag.

Klockan var vid halv två när vi for ner till Ikea och då kändes det som att klockan var vid fyra fem.


ByeBye 

Av Suzanne - 19 oktober 2008 23:28

Har nyss sett klart på Mamma Mia. Hade ganska höga förhoppningar på den för alla säger ju att den är jätte bra. Och jag tro att den levde upp till alla min förhoppningar. Den var riktigt bra. :)

Nää nu ska jag sova. 

GodNatt

Av Suzanne - 19 oktober 2008 19:49

Idagen ha bestått av:

  • Byta däck på bilen

Det gick bara bra, förutom att jag måste köpa minst två nya sommardäck :(

  • Packart ner alla kläder som jag ha med mej till Kramfors.

Det blev 2 ½ kartong en ikea kasse med skor och en ikea kasse mej sängkläder och handukar

Så imorrn gå det sista stora lasset till Kramfors. Först så ska vi till Ikea sen bli det raka vägen till Kramfors och fixa till så att jag iaf kan sova där. 

Just nu så undra jag hur jag ska få plats med alla saker.


Jag måste ju fixa internet också så det ska vi fixa det när vi är nere i Sundsvall, och hoppas på att det inte ta allt för långtid innan jag får det. 


Ska se på tv nu

ByeBye

Ovido - Quiz & Flashcards