Suzanne

Alla inlägg under juni 2009

Av Suzanne - 29 juni 2009 11:48


En ny vecka om jag ha semester hela denna vecka :)

Och jag ska inte klaga på vädret.

I helgen så ha jag vare på ridskolan med Elin. På lördagskväll så for vi upp till Övik på Hamnfesten. Det var mycket folk men dåligt. Fanns ett öltält och det var jätte långkö så man hade inte ingen chans att komma in. Så vi gick mest omkring.


Nu tro jag att jag sak gå ut och lägga mej i solen. Men jag måste hitta nått som jag kan ha på bena för jag få inte sola bena. Ha fått en massa myggbet ca 30 st på varje ben, men det ser inte ut som myggbet. Det är stora röda prickar som är 1-2 cm stora. Och dom kliar som tusan. Och dom på vårdcentralen sa att jag skulle testa med en salva och sen unvika solen. Men det är inte det lättaste att göra det nu när det 33 grader ute i solen. Men få hoppas att det bli bättre snart. 


ByeBye

Av Suzanne - 23 juni 2009 23:55


När jag vaknade imorse så sken solen och jag skulle bara slänga i mej lite frukost och sen gå ut och lägga mej i solen.  Men när jag var på väg ut så kom alla molnen :(

Hände tvätten och jag hade slängt in. Och sen for jag hem till mamma och pappa. Och då kom solen fram igen. Så jag la mej en stund på gräset.

Jag ha ingen ro att ligga stilla så jag kom på saker hela tiden som jag kunde göra.

Annars idag ha jag inte gjort så mycket. Sutte och planerat lite inför sommaren.


Nu ska jag gå och kolla om jag ha nån bra film och se. Sen ska jag lägga.


Godnatt

ByeBye

Av Suzanne - 22 juni 2009 21:50


Vad tiden går fort. Midsommar ha just paserat, och det blev inge partay för mej. Jobbade hela helgen. Var hemma på lördag få jag inte var nå pigg. Men det ha jag inte vare på hela helgen. Men jag är så dum att jag jobba ändå. Så jag få skylla mej själv om jag få med den här förkylningen hela sommaren.


Nu så tro jag att sommaren börja att komma. Lämligt nu när jag snart få semester. Men bara för att jag säger det så kommer det att bli skit väder.

Men nu är jag ledig två dagar och sen jobba jag två dagar så ha jag semester i en och enhalv vecka. Sen så ha jag en vecka v 32. Om det inte är nått som händer där i mellan :)


Nu ska jag ta och göra mej lite kvällsfika och lägga mej i soffan och se på en film.


ByeBye

Av Suzanne - 17 juni 2009 22:00


Vilken dag, men inte på ett positivt sett. 

När veckaren ringde i morse så låg och och drog mej in i de sista. Så jag fick stressa jätte mycket för att hinna till jobbat i tid. Jag han, men när jag kom till jobbet så blev jag bara irriterad och det blev inte bättre ju länge dan gick. Vissa gör ingeting så då är det som man jobba själv och då blir det gästerna som får liva av de. Det hjälper inte när man säger till dom heller.

Sen när jag kollade på bokningar in för kvällen så förstog jag att jag inte skulle kunna gå fem när jag slutade. Jag blev kvar till åtta. Tre timmar i övertid. Men om jag skulle ha gått så skulle mina kollegor hamna i skiten och det vill jag inte utsätta dom för. Som vissa utsätter in för. 

På allt det där så tro jag att jag håller på att bli förkyld. Ha ont i halsen och ingen ork. Det där med att jag inte ha nån ork ha jag haft länge, är nästan så att jag ska ringa till doktorn och kolla om det är nått fel.


Imorrn är jag ledig och ska bara lata mej. Ändå ha jag lite saker jag måste göra. Och sen till helgen så är det Midsommar och jag ska jobba hela helgen. Känner inte för det alls. 

Nu ska jag lägga mej i sängen och se på en film, kommer säkert att somna ifrån den som jag alltid gör.

 

ByeBye

Av Suzanne - 16 juni 2009 21:13


Nu hade jag tänke att skriva lite mer om vid vi gjore i Stockholm.

När vi hade kommer ner så tag vi en taxi till Björns jobba och hämtade hans nycket så vi skulle komma in. Sen tog vi bussen och sen vedare med tunnelbanan. När vi kom upp till lägenheten så la vi oss och sov. För det behöves verkligen. När vi hade vaknat så försäkte färga Elins hår som var grönt. Men det blev inte så mycket bätte. Men vi for in till stan fram och tillbaka. När vi kom hem till Bjärn igen så var det bara att börja med maten. När vi hade äte klart så kom Elin Dahlander med ny färg till Elin och den här gången så blev det bra. Sen drog vi ut. Först så var vi på ett ställe som heter Oasen. Sen drog vi vidare till 54 dör det var mycket mer folk. När vi for hem så var vi tvungen att åka hem till Björn först och hämta våra väskor och sen så gick vi hem till Gustav och sov där. Somande väl vid 4 tiden.

När vi hade vaknat och fixat oss på lördag så for vi till Kista Galleria och gick runt där. För mej blev det inte så mycket shopping. Men jag hittade iaf det jag skulle ha.

Sen bar det iväg hem till Gustav och fixa iorning oss, för vi skulle på inflyttningsfest hos Björn. När vi kom till Björn så hade killarna lagat mat så det var bara att sätta sej och äta. Vid åtta nio så började folket att droppa in. Det blev mycket folk och mycket trevligt. Senare på kvällen så gick Jag, Elin, Emelie och Walle ut i regnet och hoppade i vatten pölar. Så när vi kom in igen så var vi genomblöta.

Elin gick hem till Gustav och la sej medand jag och Emelie sov kvar hos björn.

Vaknade i söndag och var gansak sent. Men jag var inge bakis. Det tog långtid innan man kom igång med saker, efter en stund så var man på bena igen. Vi ville hitta på nått och inte bara sitta hem, så vi for och bowlade. På vägen hem for vi och hanlade lite så vi skulle kunna äta tacos. Efter maten så for jag och Emelie till Björn och satte oss och såg en film. Jag såg inte så mycket av filmen. Var så trött att när vi la oss så trodde jag att jag skulle soman på en gång me ikke då. Vi låg och pratade ett bra tag.

I går så var det bara att kliva upp tidigt för tåget hem gick halv sju.

När jag hade komme hem så la jag med och sov en stund innan jag skulle fara och jobba. Det gick ganska sent på jobbet för min del.

Åter igen:

Tack till er alla som gjorde att den helgen blev så lyckad.Ni vet vilka ni är :D


Idag så fyller jag 21 år. Så när jag vaknade så för jag och handlade så jag kunde göra en liten tårta och paj. På kvällen så kom mamma, pappa, brorsan och Stina.

Nu tro jag att jag ska gå och ta lite paj.


ByeBye

Av Suzanne - 14 juni 2009 16:52


Är fortfaranda i Stockholm. Och jag ha haft en JÄTTE BRA helg, den bästa på länge.

Vi kom ner i fredags så for vi till Björns lägenhet och sov en stund innan vi for in till stan en sväng. Tillbaka till lägenheten och fixade lite mat. Sen så kom Elin Dahlander och drog ut oss på krogen. Hade jätte trevligt. När vi kom hem så somnade jag så for jag la huvue på kudden.

Igår lördag så hade Björn inflyttningsfest och det var jätte mycket folk. Men trevligt hade vi.

Just nu så sitter vi i Gustavs lägenhet och ska strax fara och bowla och äta lite.

Imorrn så åker vi hem. Jag hinner bara hem och byta om så ska jag fara och jobba. Kommer ett vara hyfsat trött.

Tack till alla för enjätte bra helgn. Ni vet vilka ni är :D

Kommer att skriva mer imorrn lr på tisdag beroenden på om jag ha tid.


ByeBye


Av Suzanne - 11 juni 2009 21:45


Igenligen så ha jag inte tid att skriva här. Men det kommer att bli ett litet inlägg.

Håller på att packa och inför Stockholm. är nästa klar men det är mycket annt som jag sak hinna med inna jag går och lägger mej. 

Hade tänkt att gå och lägga mej tidigt idag men så tidigt kommer det inte att bli.

Idag så for jag hem till mamma och pappa. Hjälpe mamma och plantera lite i växthuste sen så la jag mej och solade lite i solariumet. När jag for hem så förjde brorsan med. Han ska skjussa oss till tåget imorrn.När vi kom hem så börjadevi med middan. Stina kom och gjorde oss sällskap.


Nää nu ska jag fortsätta och packa klar och fixa allt inför imorrn.

Ha en trevlig helg hemma i Kramfors. 


ByeBye

Av Suzanne - 11 juni 2009 00:32


Igår så sova jag bort nästan hela dan. Sov till ett. Men det var riktigt skönt att få sova ut utan att ställa nån väckare. Sen på dan gjorde jag inte mycket, bara tog det lugnt.

Fick tillbaka på skatten idag. Mycket bra  :)


Idag innan jag for och jobbade så städade jag hela lägenheten. Måste vara fint nu när det ska vara en inneboende medans jag far ner till Stockholm.

När klockan var fem över fyra så ringer Linda och fråga om jag var på väg. Tycket det var konstigt att hon ringde och frågade eftersom jag börja kl fem. Men igenligen så skulle jag börja fyra. Hade helt klar tagit fel på tiden. Så det var bara att sätta sej i bilen och fara. Jag kom en halvtimme förrent. Som tur var såvar det lugnt på jobbet.


På fredag så far jag ner till Stockholm med Elin, Emelie och Amanda. Ska bli riktigt kul. Tro inte vi kommer att missa nått här hemma. Det är ju bara Stadsfesten.


Nu ska jag  sova det är även en dag imorrn som kommer att inne hålla att man ska packa in för Stockholm. För på fredag hinner man inget. För tåget går vid fem tiden på morgonen. Så det bli att man kliver upp tidigt. 


ByeBye

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg
 Under 10
 10-15
 16-20
 21-25
 26-30
 31 lr Äldre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Suzanne


Ovido - Quiz & Flashcards